söndag 11 april 2010

Bättre sent än aldrig

Hej alla glada och trogna läsare!

De senaste veckorna har varit fullspäckade med spännande händelser och äventyr, därav bristande uppdatering. Men nu är jag back on track och ska i detta inlägg försöka att sammanfatta dessa fantastiska veckor utan att bli allt för långdragen.

Okej, uppeppningen inför Vegas började väldigt tidigt i det bueniska hemmet. Vi skrev packlistor, tvättade, städade och bara njöt av tanken att snart få uppleva Sin City tillsammans. När det sedan bar av så var det ett trött men förväntansfullt gäng som klev på Greyhound-bussen.
Bussarna hemma i Sverige håller en väldigt hög standard vilket vi snabbt insåg att kollektivtrafiken i USA inte gör. Missnöjda, trötta, sena och utmattade efter 10 timmars restid var vi i alla fall framme i Vegas och den negativa energin ersattes med en massa positiv energi på millisekunder!
Veckan bestod av party (läs: galet med party), sol och bad, shopping och andra turistsysslor som bara är ett måste när man är ny i en stad. Vi kollade in lejon på MGM och hajar på Mandalay Bay, shoppade i ett grymt stort shoppingcentrum som heter Fashion Show och tog massor med kort (galnare än japaner) längs med "the strip". Veckans höjdpunkt var ändå helt klart "The Chippendales"! Det kan sammanfattas med två ord: SJUKT HETT. För alla tjejer som åker till Vegas så är det ett måste!

Spring break borde vara två veckor, en vecka för själva partyt och en vecka för rehabilitering, för denna vecka har varit otroligt seg och tröttsam. Vi hade prov i onsdags så all min tankeförmåga har gått till att försöka förstå det amerikanska lagsystemet (det krävs mycket energi för det vill jag lova). Provet gick nog hyfsat bra och samma dag firade jag min födelsedag!
Det firades med skumpa, tårta, presenter (tack alla älskade där hemma för fina presenter!) och härligt sällskap. Jag fick en Kama Sutra-bok av tjejerna och senare på kvällen gick vi ut.

I fredags gick jag och Linnea ut på krogen och vi hade en jättetrevlig kväll. Jag har insett att jag är mer krogråtta än vad jag vill erkänna för mig själv så det var verkligen en lättnad att få gå ut och dansa på klubbar igen.
Det blev party igår också och det var återigen jag och Linnea som tog på oss dansskorna och körde en helkväll på state street. Superkul!

Idag blir det plugga, film och möjligtvis en promenad.

På onsdag är det 5 veckor tills min älskade familj kommer! Längta, längta, längta.

Puss & Kram E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar